2016. augusztus 25., csütörtök

Almás táska

A hétköznapok sztárja lehet ez a mélyhűtött leveles tésztából készült süti. A titka hogy előző nap vedd ki a frigóból a tésztát :) A sütés nem több 20 percnél, szerintem szupersztár reggeli vagy tízórai a suliban. Most csak a  tejmentesség volt a cél, sok tejmentes leveles tészta van forgalomban így ez nem nehéz és egy tepsinyi kb 190 forint. A gluténmentes verzió is megvehető de én nem találtam és most nem is kellett, de minden további nélkül használható. Most ez egy almás verzió.












Hozzávalók:
egy csomag mélyhűtött leveles tészta
3 nagy alma
2 kk fahéj
2 kis tojás


Elkészítés:
az almákat meghámozzuk, kimagozzuk és vékony szeletekre vágjuk. Egy kis lábasban két ek vízzel felmelegítjük és rátesszük a fahéjjat. Én cukrot nem tettem rá az alma elég édes volt. Így főzzük fedő alatt míg megpuhul kicsit. A leveles tésztát 5 téglalap alakra vágjuk. Az egyik felére almás tölteléket szedünk a másik felét bevagdossuk. A tojás fehérjével belül körben megkenjük, ez lesz a ragasztó. majd félbehajtjuk a rácsos felét ráhajtjuk az almás felére. A tetejét tojássárgájával megkenjük. A tojásozás egyébként kívül belül elhagyható ha érzékeny vagy a tojásra. 20 percig előmelegített sütőben 180 fokon sütjük.

Elkészíthető pudingos töltelékkel is akkor az alma megfőzése után hozzákeverjük a sűrű pudingot és azzal töltjük meg a tésztát. És persze lehet meggyes, szedres, epres bármilyen gyümivel készíteni.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése