2015. augusztus 12., szerda

Artizán pékség

Tudtam én mi az a kenyér, mindenki tudja, bemész a boltba és veszel kenyeret, mindennapos ügy. De ha bemész a frissen nyílt Artizánba, a Hold utcai piac mellett, akkor nem csak egy kenyeret vettél. Először is a hely csodás, a hangulat szintén. A kenyér egyáltalán nem úgy néz ki mint ahogy megszoktad a helyi boltban. Szerintem, a fotó is visszaadja azt az érzést, amit amikor először kezded pásztázni a polcokat, biztos vagyok benne, hogy te is érzel. És ekkor még nem tudsz semmi mást, se ízt, se információt nem kaptál, de máris boldog vagy. Eljöttél kenyeret venni és élményt kaptál már az első percben.





Többféle kenyér közül választhatsz, nálam a tuti befutó a tökmagos kenyér, nem mintha a többi ne lenne valami elképesztően finom. Megkóstoltam és kenyeret akartam enni magában. Semmi mást.
A kenyér ott helyben készül, amihez a kovász egészen San Franciscóból érkezett Európába 14 évvel ezelőtt és Londonban táplálták tovább. Ezt a kovászt hozta el Fekete Gergő, miután megálmodta az Artizán Budapestet. A kenyérben minden benne van, kitartás, erő és szeretet. tudom furcsa hogy ezt egy kenyérről írom, de amikor beleharaptam így éreztem. A kenyerek nem 3-4 óra alatt készülnek, hogy utána a gyomrodban keljenek meg, hanem két nap alatt. Külön érdekesség, hogy a kenyér tésztát nem dagasztják, hogy belemenjen a levegő, hanem Gergő azt mondja, csak hajtogatni kell a többi a természet dolga.


A kenyerek nem tartalmaznak mesterséges adalékanyagokat (pl lisztjavítót, nyúlásgátlót vagy kelést elősegítő szert) és semmilyen adalékanyagot, sőt még élesztőt sem (tejterméket sem).
Viszont van bennük zab, búzacsíra, magok, teljes kiőrlésű liszt és minden bio amit csak megengedhetnek maguknak. Igazi kézműves termékek. És minden nap van valami új, ami éppen kipattan a kreatív agyból.

Szendvicsek és sütemények is csak kóstolásra várnak, vigyázat!! ezek olyan falatok, hogy pont elég egyszer megkóstolni, hogy utána örökre szoros maradjon a kötelék.
Kardamomos-vaníliás áfonyás süti? Mákos szelet? Kávés sajttorta tönkölybúza alappal? Mascarpone krémes répatorta? Soroljam?......Hold u. 3., 5. kerület.



És tovább lehet fokozni, a gyümölcs és zöldséglevekkel, melyet helyben préselnek, isteni kardamomos (a szív fűszere) kávéval és többféle levessel.
Íme a keddi menü:

Itt olvashattok többet: https://artizan.hu


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése