2014. november 27., csütörtök

Fafülgomba

Kínai étteremben találkozhatunk itthon a leggyakrabban a fafülgombával. Nekünk annyira ízlett hogy legutóbbi Mediline-os bevásárlásomnál ráakadtam az egyik polcon. 830.- volt egy zacskó (70g) és miután szárított formában volt kapható és tudtam hogy amikor ettük akkor meg jóval nagyobbak voltak a gombák, úgy gondoltam ez tuti megéri. És mennyire igaz! Egy kis marékból egy jó nagy tál lett. Konkrétan a 70g harmadát használtam fel. Ha kicsit utána googlizunk láthatjuk hogy ez egy csodálatos növény, nagy mennyiségű szénhidrátot, értékes fehérjéket, ásványi sókat és rostot tartalmaz. Jelentős a kálcium, foszfor és vastartalma. Íze nem túl erős ezért jól harmonizál erősebb fűszerekkel, chilivel, gyömbérrel vagy akár fokhagymával. Én rizstejszínes csirkével készítettem.







Fafülgomba rizstejszínes csirkével

Hozzávalók:
egy marék szárított fafülgomba
70 dkg csirkemell (filézett)
egy 100 ml rizstejszín
egy nagyobb vöröshagyma
Himalája só, bors
köretnek rizst ettünk hozzá de magában egytálételnek is jó!

Elkészítés:
a marék szárított gombát vízzel átmossuk, jó adag (legalább a gomba kétszerese) forró vízbe beáztatjuk 1 kerek órára. Az áztatóvizet leöntjük, nem használjuk fel erre a csomagolás hátoldalán is felhívják a figyelmünket. Gyönyörű nagyra feldagadnak a gombák és máris fogyasztható állapotba kerültek. Az apróra vágott hagymát egy kis kókuszzsíron megfuttatom, majd a kockára aprított csirkét ráteszem, sózom-borsozom, pár percet pirítom (míg fehér nem lesz) majd hozzáadom a rizstejszínt és még egy nagy bögre tisztított vizet, fedő alatt még 10 percet párolom, belekeverem a gombát és kész (közben a rizst megfőztem), együtt tálaltam. 8 nagy adag lett belőle.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése