2014. május 7., szerda

Gluténmentes kenyér

Szerintem a kenyér receptek kikísérletezése a legnagyobb feladat, bármilyen lisztből is legyen. Nekem ez sikerült a legjobban és minden másnap megsütöm frissen a legfinomabb. És így a gluténmentesen és tejmentesen evők számára is van mindig egy "B" terv mert lehet szendvicset készíteni 2 perc alatt ha azonnal enni akarunk valamit.






Hozzávalók:
250 gramm gluténmentes liszt (Glutenix kenyérnek való)
250 ml langyos víz
egy tasak élesztő
1 ek. Himalája só
egy csipet xilit vagy cukor (elhagyható)

Elkészítés:
a lisztet és a sót összekeverjük, a langyos vízbe öntjük az édesítőt (tapasztalataim szerint ezt elhagyhatjuk édesítő nélkül is remekül felfut) és az egész tasak élesztőt majd 5 percet várunk míg a melegben az élesztő egy kicsit megkel (felfut). Én be szoktam tenni a sütőbe mert ott tuti nem nyitjuk rá az ablakot vagy letakarom. Ha letelt az 5 perc a liszthez öntöm és összekeverem olyan csomómentesre amennyire csak tudom. Ha kell egy kanál vizet adok még hozzá. Majd beleöntöm abba a formába amiben sütni akarom (én mindig kibélelem sütőpapírral). Letakarva langyos helyen 1 órát kelesztem (én ezt is a sütőbe szoktam betenni itt nyugiban van de nem kell rákapcsolni a sütőt). Próbáltam már kelesztőtálban is gyönyörű lett de akkor ha átkanalazod a sütőformába újabb kelesztés vár rá még legalább fél óra különben összeesik és csak lepény lesz belőle. Szóval abba keleszd amiben sütöd. Én egy kis tepsiben szoktam de jó a muffin forma vagy a bukta forma is. Ha letelt az 1 óra jöhet a sütés 200 fokon 30 perc. Azért is szeretem ezt a receptet mert a kenyérnek olyan külső kérge sül amit pl a paleó kenyereknél nem tudtam elérni és olyan a hatása mint a friss ropogós fehér kenyérnek ami azért valljuk be az egyik legfinomabb kenyérfajta. Ha megsült akkor érdemes a tetejét bekenni olívaolajjal vagy kókuszzsírral mert meglepő mód ettől lesz barna a színe. Várunk még egy pár percet ha bírunk és ehető is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése